Bolas - Reisverslag uit Mount Mellick, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu Bolas - Reisverslag uit Mount Mellick, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu

Bolas

Door: Alinda en Petra

Blijf op de hoogte en volg Alinda en Petra

07 November 2014 | Canada, Mount Mellick

Hallo iedereen. Het is weer tijd om iets te schrijven. De meeste dingen zijn inmiddels allemaal geregeld. na een hele dag heen en weer rijden van dealer, verzekering en registratiekantoor en al die onzin, hebben we eindelijk onze eigen auto.

Door al de dingen die we soms nog moesten regelen en door een beetje veel regen zien we niet veel van het eiland. Maar we zijn wel naar National Park Brackley-Dalvay en National Park Cavendish geweest waar je onder andere de Red Rocks, Green Gables House enz ziet.

We zijn zondag naar de kerk in Charlottetown geweest, waar we allemaal weer aardige mensen hebben ontmoet. De meeste hebben daar een Nederlandse achtergrond. En die weer leuke adressen hebben voor in andere delen van Canada. Altijd handig natuurlijk.

We zijn ook al weer gestart met werken bij Vanco Farms in de tulpen. Waar ze op dit moment dus aan t opplanten zijn. Het is er erg gezellig. Er werken hier veel Mexicanen net zoiets als de Polen in Nederland. Dus leren we nog spaans ook. Afgelopen zaterdag werden we uitgenodigd voor een harvest party, iets wat ze elk jaar hebben als de aardappels uit de grond zijn. Was een leuke manier om de collega’s een beetje te leren kennen.

• 07 November 2014 - 20:44

Tom Van Dam:

Mooi verhaal, ik wil alleen wel meer foto's zien van grizzly's elanden wolven enzovoort!!!
    Groeten Pa

• 07 November 2014 - 21:00

Anita:

Hoi Petra en Alinda,

Fijn dat jullie nu een eigen auto hebben en ook al naar een nationaal park zijn geweest!
    Leuk dat jullie in de kerk contacten hebben opgedaan en ook adresjes hebben gekregen voor het vervolg van jullie reis.

Fijn weekend en enjoy!
    Liefs Anita

• 08 November 2014 - 13:13

Pa Hotting:

jaja Petra mooie vader heb jij met zn beren en wolven, en dan later zitten grienen bij de botjes

• 08 November 2014 - 13:15

Pa:

o ja, vergeten dag te zeggen.
    doei, nou is het goed.

• 12 November 2014 - 20:33

Corry:

Hello Ladies
    Geniet ervan en laat die twee ouwetjes maar kletsen

Verslag uit: Canada, Mount Mellick

Alinda en Petra

Eigenlijk nog niet zo lang geleden (in januari 2014) begonnen wij met het plannen van onze reis naar Canada. In Februari hebben wij ons aangemeld voor het IEC programma en na ongeveer 6 weken hadden we onze letter of introduction gekregen zodat we bij aankomst in Canada onze werkvergunning zouden krijgen. Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en hopen we op 20 oktober te vliegen naar Canada. We starten onze reis in het oosten op Prince Edward Island en hopen te gaan trekken naar het westen. De bedoeling is om een auto te kopen en op deze manier rond te trekken en te einigen in Vancouver (british columbia) vanwaar we een jaar later terug vliegen naar Amsterdam

Actief sinds 08 Juni 2014