Van Ontario naar Alberta - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu Van Ontario naar Alberta - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu

Van Ontario naar Alberta

Door: alinda

Blijf op de hoogte en volg Alinda en Petra

09 April 2015 | Canada, Fort Macleod

Hallo.

Excuses voor het ongemak ;-) Maar dat krijg je ervan als je honderd keer op het verkeerde knopje drukt.

Maar goed waar waren we gebleven. O ja was van plan te vertellen dat we op 16 maart uit Sheffield zijn vertrokken. Onze eerste stop was in Sudbury, daar bleven we twee dagen . We zijn daar naar Dynamic Earth geweest een nikkelmijn en naar Science North.
Daar vandaan zijn we naar Sault ste Marie gegaan en even overnacht en dan weer door naar Thunder Bay en Kenora. Dat was na 5 dagen eindelijk het einde van Ontario. We zijn door gereden naar Winnipeg in Manitoba daar Zinn we in het weekend gebleven. Van daar weer naar Regina in Saskatchewan. In deze provincies is er niet veel te doen in de winter van daar dat we er gewoon doorheen zijn gereden. Wat ook mooi was natuurlijk. Op dinsdag zijn we dus aangekomen in Alberta in Fort Macleod. Waar we blijven tot ergens in juli of zoiets. Het ligt vlak bij de Rocky Mountains dus kan je zo even heen rijden. We hebben nog geen beren gezien. Alleen dooie. Ook leuk.

We hebben ook al weer werk gevonden en daar zijn we net begonnen. Erg gezellig. Haha.

Voor de rest heb ik niet veel te vertellen. Maar dat maakt niet uit komt wel als we naar Banff en Jasper enzo gaan. Met Peter Farber en Lizette Hotting in juni!!!!!

Laterz

• 11 April 2015 - 07:33

Tom:

Leuk verslagje, nog zat mooie en leuke dingen in het vooruitzicht zo te lezen.
    Geniet er van meiden voordat je het weet is het weer voorbij.

Liefs van Pa/Oom

• 11 April 2015 - 07:39

Tom:

Ik heb nog ff zitten kijken bij dat Bannf en Jasper national parc, maar wat is dat ongelooflijk mooi zeg, dat word puur genieten.

Verslag uit: Canada, Fort Macleod

Alinda en Petra

Eigenlijk nog niet zo lang geleden (in januari 2014) begonnen wij met het plannen van onze reis naar Canada. In Februari hebben wij ons aangemeld voor het IEC programma en na ongeveer 6 weken hadden we onze letter of introduction gekregen zodat we bij aankomst in Canada onze werkvergunning zouden krijgen. Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en hopen we op 20 oktober te vliegen naar Canada. We starten onze reis in het oosten op Prince Edward Island en hopen te gaan trekken naar het westen. De bedoeling is om een auto te kopen en op deze manier rond te trekken en te einigen in Vancouver (british columbia) vanwaar we een jaar later terug vliegen naar Amsterdam

Actief sinds 08 Juni 2014