De avonturen in Ontario....... - Reisverslag uit Montréal, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu De avonturen in Ontario....... - Reisverslag uit Montréal, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu

De avonturen in Ontario.......

Door: alinda, petra

Blijf op de hoogte en volg Alinda en Petra

05 Maart 2015 | Canada, Montréal

Hallo iedereen,
Het is al weer veel te lang geleden dat we iets op deze blog hebben geschreven... Maar hier zijn we weer ;-)
We zitten nu al weer 2 maanden in Ontario.. jaja tijd gaat snel als het leuk en gezellig is.
We hebben hier gelukkig ook weer werk gevonden. Het was dan wel t meest saaaaaie werk in heel Canada. Maar mogen tuurlijk niet zeuren. De mensen waar we mee werkten waren namelijk wel hartstikke aardig.
En we hebben hier een super plek om te wonen... en bij superleuke en aardige mensen. Die ons ook vaak helpen met dingen als wij iets niet weten. Met een lieve hond Misty.

Ondertussen hebben we ook weer wat van de omgeving gezien. We zijn natuurlijk bij de Niagara Falls geweest. En naar Toronto, in de CN Tower en een heel leuk aquarium en in de Toronto Distillery District, waar je dus bier kan proeven. Alleen wij lopen natuurlijk weer de het verkeerde gebouw in... en zit je in een of andere Mexicaanse tent, dus dan maar aan de sangria. Ook erg lekker :-)
Voor de rest zijn we nog even naar Hamilton geweest een dagje wezen skiën (op een platte heuvel) En even Indianen turen in het reservaat.
En we zijn naar St Jacobs geweest, naar de farmersmarket en je heb daar ook nog Mennonieten. Die rijden nog met paard en wagen en al dat soort ongein.

En Petra was even 2 weekjes naar Nederland, om daar even te feesten. Dus had ik (Alinda) even het rijk alleen. En ben ik natuurlijk even wezen touren met de snowmobile. Hier in Canada is het op 16 februari Familyday, dus lekker even een dagje vrij, en zijn we naar Port Dover geweest, want het meer was lekker helemaal bevroren. Het was dit jaar de koudste winter sinds 35 jaar. Het is vanaf 18 januari niet meer boven 0 geweest. En het was 16 februari -35. Maar Canadezen zeuren ook om het weer alleen dan dat het te koud is. Is het ook soms wel, maar wel leuk om het mee te maken.

Verder hopen we nog naar Canada Blooms te gaan in Toronto. Heel veel zin in natuurlijk.
16 maart hopen we weer verder te trekken naar Alberta, naar Fort MacLeod, waar we een huis hebben gevonden om te overleven.

See you later,

De gekken uit Canada

• 05 Maart 2015 - 09:28

Anita:

Fijn dat jullie het leuk hebben daar! pff.. -35 graden, dat is echt mega koud!
    Have fun nog!
    X

• 07 Maart 2015 - 12:47

Corry:

leuk, geniet ervan!!

Verslag uit: Canada, Montréal

Alinda en Petra

Eigenlijk nog niet zo lang geleden (in januari 2014) begonnen wij met het plannen van onze reis naar Canada. In Februari hebben wij ons aangemeld voor het IEC programma en na ongeveer 6 weken hadden we onze letter of introduction gekregen zodat we bij aankomst in Canada onze werkvergunning zouden krijgen. Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en hopen we op 20 oktober te vliegen naar Canada. We starten onze reis in het oosten op Prince Edward Island en hopen te gaan trekken naar het westen. De bedoeling is om een auto te kopen en op deze manier rond te trekken en te einigen in Vancouver (british columbia) vanwaar we een jaar later terug vliegen naar Amsterdam

Actief sinds 08 Juni 2014