Bonjour! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu Bonjour! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Alinda en Petra - WaarBenJij.nu

Bonjour!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Alinda en Petra

18 December 2014 | Canada, Montréal

Het is al weer een tijdje geleden dat we iets op de blog hebben gezet dus werd het wel weer tijd. We hebben zoals jullie misschien weten 5 weken gewerkt op de tulpenafdeling en daarna 2 weken op de aardappelafdeling. De tulpenafdeling was eentonig maar wel leuk om te doen maar de aardappelafdeling pfff we konden geen aardappels meer zien. We hadden erg leuke collega’s waar we af en toe lekker gek mee konden doen. Als we dan weer eens moesten wachten omdat een machine (weer eens) uitviel gingen we lekker dansen, springen en gek doen om maar bezig te blijven.

Verder hadden we ook hele fijne mensen in de kerk. We gingen naar de URC en daar voelden we ons erg welkom. Diverse Zondagen en ook andere dagen zijn we uitgenodigd bij mensen uit de kerk. Ook zijn we afgelopen vrijdag naar het Christmas Programm geweest, een soort zondagschool kerstviering alleen konden volwassenen ook wat doen. Het was fijn om hier een beetje van kerst mee te maken omdat het in Montreal lastiger wordt om een Engelstalige kerk te vinden. Omdat PEI erg klein was hadden we niet veel tijd nodig om het eiland te ontdekken, daardoor hadden we ook weinig te melden op deze blog. We hebben dus een fijne en gezellige tijd gehad op Prince Edward Island en kijken er met veel plezier op terug. Het is eigenlijk best raar hoe snel je aan een omgeving wen.

Toch is het ook wel weer leuk om verder te reizen. Andere dingen zien, nieuwe taal leren (Jahaa we komen nu toch echt in het franstalige deel terecht!) en vakantie vieren. Afgelopen maandag 15 dec zijn we vertrokken. We zijn via de Hope Well rocks naar Fredericton gegaan, waar we een overnachting hadden. Frederiction was niet een heel spectaculaire stad en deze hadden we ook vrij snel gezien. Dinsdag zijn we verder gegaan naar Saint Andre. Onderweg hebben we nog gestopt bij Grand Falls en hebben we ook lekker genoten van een kop koffie/chocomel bij onze vriend Tim (Hortons). Doordat we een uur extra hadden (er is nu 6 uur tijdsverschil met NL) kwamen we al vrij vroeg aan bij het hotel en hadden we nog lekker de hele middag voor ons liggen. We zijn lekker een stuk gaan lopen langs de rivier en uiteraard (tenminste voor mij Petra) hebben we nog mooie foto’s kunnen schieten. Gisteren zijn we naar Riviere-du-loup geweest. Hier hebben we o.a. een waterval bezocht maar deze was gewoon bevroren! Het is nu niet zo koud hier maar denk dat het wel koud moet zijn geweest.

Vandaag (donderdag) zijn we vertrokken naar Montreal. Hier hopen we een hele fijne tijd te hebben. As. zaterdag hoopt Nellly te komen (voor degenen die haar niet kennen, zus van Alinda) dus dat is erg leuk.

Vanuit deze kant van de oceaan willen wij iedereen hele fijne kerstdagen wensen en uiteraard een fijn en gelukkig 2015!

Au Revoir!!

• 19 December 2014 - 08:42

Carla:

aaaai leuk man, veeel plezier daarzo :)

• 19 December 2014 - 12:23

Linda:

Jullie ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    Fijn dat t zo bevalt, de hele trip!
    Fijne vakantie, geniet ervan!!!
    Xxx. Del, Lin & Ivana

• 19 December 2014 - 14:59

Tom:

Leuk verslag meiden, veel plezier in Montreal en voor jullie ook fijne feestdagen en voorspoedig 2015

• 19 December 2014 - 16:45

Gerda:

Jullie ook fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2015

• 19 December 2014 - 18:47

Afke:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Nog heel veel mooie ervaringen in het nieuwe jaar gewenst! Groeten van Afke en Fred

• 19 December 2014 - 19:33

Anita:

Fijne tijd in Montreal! Hebben jullie nu even vrij?
    al weer werk gevonden?
    Jullie ook een mooie kerst en een goed nieuw jaar!

• 20 December 2014 - 13:27

Ella:

Jullie ook hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar !! En een prettige tijd in Montreal !we hebben al hele mooie foto's gezien, groetjes van mij.

• 21 December 2014 - 13:06

Heidi:

Leuk om weer wat te lezen. Het ziet er inderdaad best raar uit een bevroren waterval :)
    Heel veel plezier in Montreal!
    Jullie ook een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!
    Groetjes

• 22 December 2014 - 10:29

Edith:

Hoi Petra,
    Heel veel plezier daar nog en fijne feestdagen toegewenst.
    Groetjes Edith

Verslag uit: Canada, Montréal

Alinda en Petra

Eigenlijk nog niet zo lang geleden (in januari 2014) begonnen wij met het plannen van onze reis naar Canada. In Februari hebben wij ons aangemeld voor het IEC programma en na ongeveer 6 weken hadden we onze letter of introduction gekregen zodat we bij aankomst in Canada onze werkvergunning zouden krijgen. Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt en hopen we op 20 oktober te vliegen naar Canada. We starten onze reis in het oosten op Prince Edward Island en hopen te gaan trekken naar het westen. De bedoeling is om een auto te kopen en op deze manier rond te trekken en te einigen in Vancouver (british columbia) vanwaar we een jaar later terug vliegen naar Amsterdam

Actief sinds 08 Juni 2014